Serdecznie polecam ksi\u0105\u017ck\u0119, kt\u00f3rej jestem wsp\u00f3\u0142autorem. Poni\u017cej informacje og\u00f3lne o ksi\u0105\u017cce.\u00a0 <\/a><\/p>\n Ryszard Mo\u0144 1.1 Konieczno\u015b\u0107 filozofii Rozdzia\u0142 2: Czy staro\u017cytna paideia mo\u017ce by\u0107 alternatyw\u0105 dla wsp\u00f3\u0142czesnej pedagogiki? Antyczne metody wychowawcze i ich obecna rola<\/strong><\/p>\n 2.1 Filozofia jako spos\u00f3b \u017cycia Rozdzia\u0142 3: Problem ujawniania przez nauczyciela w\u0142asnej to\u017csamo\u015bci moralnej w nauczaniu etyki i filozofii<\/strong><\/p>\n 3.1 Nauczyciel na lekcjach filozofii i etyki Rozdzia\u0142 4: J\u0119zyk i filozofia. O Naturalnym Metaj\u0119zyku Semantycznym i jego zwi\u0105zkach z filozofi\u0105<\/strong><\/p>\n 4.1 Naturalny Metaj\u0119zyk Semantyczny \u2013 rozwa\u017cania wst\u0119pne Rozdzia\u0142 5: Metody problemowe na lekcji etyki i filozofii jako mo\u017cliwe dzia\u0142anie prewencyjne<\/strong><\/p>\n 5.1 Metody rozwi\u0105zywania problem\u00f3w \u2013 informacje og\u00f3lne Rozdzia\u0142 6: Trudno\u015bci w uczeniu si\u0119 \u2013 profilaktyka i terapia<\/strong><\/p>\n 6.1 Trudno\u015bci w uczeniu si\u0119 <\/p>\n Aneks \u2013 konspekty lekcji o tematyce filozoficznej i etycznej<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Grzybowski, J., Jaworska, A., Kazimierczak-Kucharska, A., Norwa, A., Waleszczy\u0144ski, A., Zalewska, S. L. , Spos\u00f3b na filozofi\u0119. Kluczowe zagadnienia z dydaktyki przedmiotowej, Wydawnictwo Liberi Libri, Warszawa 2016. Serdecznie polecam ksi\u0105\u017ck\u0119, kt\u00f3rej jestem wsp\u00f3\u0142autorem. Poni\u017cej informacje og\u00f3lne o ksi\u0105\u017cce.\u00a0 Informacje o ksi\u0105\u017cce Autor: Jacek Grzybowski, Agnieszka Jaworska, Anna Kazimierczak-Kucharska, Agnieszka Norwa, Andrzej Waleszczy\u0144ski, Sabina Lucyna Zalewska … Czytaj dalej Spos\u00f3b na filozofi\u0119. Kluczowe zagadnienia z dydaktyki przedmiotowej<\/span> <\/h3>\n
Informacje o ksi\u0105\u017cce<\/h3>\n
\n
\nJacek Grzybowski, Agnieszka Jaworska, Anna Kazimierczak-Kucharska, Agnieszka Norwa, Andrzej Waleszczy\u0144ski, Sabina Lucyna Zalewska<\/li>\n
\nprof. dr hab. Ireneusz Ziemi\u0144ski, dr hab. Maria M. Bou\u017cyk<\/li>\n
\n<\/em>Wst\u0119p<\/strong>Rozdzia\u0142 1: L\u0119kam si\u0119 \u015bwiata bez filozofii. O nieodzowno\u015bci humanistyki w dobie techniki i globalizacji<\/strong><\/p>\n
\n1.2 Narodziny sztuk wyzwolonych
\n1.3 Uniwersytet domem humanistyki
\n1.4 Upadek humanistyki
\n1.5 Uniwersytet \u2013 biznes i korporacyjna logika
\n1.6 Kognitywny kapitalizm
\n1.7 Z\u0142owroga moc etatyzmu
\n1.8 Pragmatyzm a idea\u0142y kszta\u0142cenia
\n1.9 Demokracja \u2013 dialog,\u00a0 kultura, \u015bwiatopogl\u0105d
\n1.10 Humanistyka na stra\u017cy demokracji
\n1.11 Edukacja filozoficzna w szkole
\n1.12 Podsumowanie \u2013 filozofia jako fundament<\/p>\n
\n2.2 Rola \u0107wicze\u0144 duchowych w paidei staro\u017cytnej Grecji oraz staro\u017cytnego Rzymu
\n2.3 Antyczna paideia a aktualne wzorce kszta\u0142cenia<\/p>\n
\n3.2 Etyka, moralno\u015b\u0107 i to\u017csamo\u015b\u0107
\n3.3 Matthew Lipmana filozofowanie z dzie\u0107mi i m\u0142odzie\u017c\u0105
\n3.4 Filozofia! Ale jaka?
\n3.5 Nauczyciel-filozof
\n3.6 To\u017csamo\u015b\u0107 moralna nauczyciela<\/p>\n
\n4.2 Inspiracje filozoficzne koncepcji NMS
\n4.3 Naturalny Metaj\u0119zyk Semantyczny \u2013 cel i za\u0142o\u017cenia koncepcji
\n4.4 Kierunki rozwoju NMS
\n4.5 Jak wykorzysta\u0107 NMS w dydaktyce filozofii?<\/p>\n
\n5.2 Rozwi\u0105zywanie problem\u00f3w poznawczych
\n5.3 Rozwi\u0105zywanie problem\u00f3w decyzyjnych
\n5.4 Rozwi\u0105zywanie problem\u00f3w praktycznych
\n5.5 Nauczanie i uczenie si\u0119 metod\u0105 \u201euk\u0142adanki\u201d
\n5.6 Metoda wychowania bez pora\u017cek
\n5.7 Rola nauczyciela
\n5.8 Kszta\u0142cenie umiej\u0119tno\u015bci rozwi\u0105zywania problem\u00f3w
\n5.9 Oceny i warto\u015bciowania
\n5.10 Podsumowanie<\/p>\n
\n6.2 Specyficzne trudno\u015bci w uczeniu si\u0119
\n6.3 Niepowodzenia szkolne
\n6.4 Profilaktyka i terapia<\/p>\n