Na ten temat rozmawia\u0142am z Tomaszem Terlikowskim w Polskim Radio 24. <\/a><\/p>\n Z ka\u017cdym rokiem programy szkolne maj\u0105 coraz szerszy zakres. Niekt\u00f3rzy zadaj\u0105 sobie pytanie czy nie jest on zbyt rozleg\u0142y i czy uczniowie s\u0105 w stanie we w\u0142a\u015bciwy spos\u00f3b go przyswoi\u0107. W rozmowie podkre\u015bli\u0142am, \u017ce wobec dzisiejszej szko\u0142y stawiane s\u0105 oczekiwania zwi\u0105zane z przekazywaniem nie tylko wiedzy, ale r\u00f3wnie\u017c kompetencji i umiej\u0119tno\u015bci.<\/p>\n \u2013 Zamiast odejmowa\u0107, to do systemu szkolnego ci\u0105gle jest co\u015b dorzucane. Nauczyciel, opr\u00f3cz tego, \u017ce naucza, musi r\u00f3wnie\u017c udokumentowa\u0107 mas\u0119 rzeczy, kt\u00f3re robi. Zajmuje si\u0119 po prostu administracj\u0105 i buchalteri\u0105. Bardzo cz\u0119sto, w przypadku uczni\u00f3w, wiedza przyswajana jest tylko na potrzeby sprawdzianu lub egzaminu. Nie jest ona wykorzystywana w dalszym etapie \u017cycia. Mo\u017cna powiedzie\u0107, \u017ce wsp\u00f3\u0142cze\u015bnie wiedza jest cz\u0119sto konsumowana, czyli przetwarzana i pozostawiana<\/em> \u2013 wskaza\u0142am\u00a0 w rozmowie w\u00a0 Polskim Radia 24.<\/p>\n Wskaza\u0142am tak\u017ce , \u017ce nauczyciele powinni czu\u0107 si\u0119 wolni w swojej pracy poprzez spe\u0142nianie si\u0119 pod wzgl\u0119dem zawodowym. Jednak zaznaczy\u0142a, \u017ce jest ich coraz mniej, a coraz wi\u0119cej tych, kt\u00f3rzy czuj\u0105 si\u0119 wypaleni. Doda\u0142am r\u00f3wnie\u017c, \u017ce w dzisiejszych czasach nauczyciela nie traktuje si\u0119 jako eksperta w swojej dziedzinie. \u2013 Brakuje zaufania, \u017ce nauczyciele chc\u0105 dobrze dla swoich uczni\u00f3w<\/em>.<\/p>\n Zarchiwizowany odcinek:<\/p>\n https:\/\/www.polskieradio.pl\/130\/6699\/Artykul\/2212220,Wspolczesna-szkola-Jakie-sa-jej-zadania-jaka-pozycje-zajmuja-nauczyciele?fbclid=IwAR1Xw2r-EISURcCCPLp_UE2MU41RW3F8-26y5au0JyzCTqMlrE5rsJCy_mc<\/p>\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Wsp\u00f3\u0142czesna szko\u0142a. Jakie s\u0105 jej zadania, jak\u0105 pozycj\u0119 zajmuj\u0105 nauczyciele? Na ten temat rozmawia\u0142am z Tomaszem Terlikowskim w Polskim Radio 24. Z ka\u017cdym rokiem programy szkolne maj\u0105 coraz szerszy zakres. Niekt\u00f3rzy zadaj\u0105 sobie pytanie czy nie jest on zbyt rozleg\u0142y i czy uczniowie s\u0105 w stanie we w\u0142a\u015bciwy spos\u00f3b go przyswoi\u0107. W rozmowie podkre\u015bli\u0142am, \u017ce … Czytaj dalej Wsp\u00f3\u0142czesna szko\u0142a. Jakie s\u0105 jej zadania, jak\u0105 pozycj\u0119 zajmuj\u0105 nauczyciele?<\/span>