O kampanii Fundacji Mamy i Taty, o rozwodach

Poczucie bezradności, lęk, zagubienie i wycofanie  – to tylko część emocji, jakie przeżywa dziecko rodziców, którzy się rozwodzą. Jak pokazują dane statystyczne, rośnie liczba małżeństw, które się rozpadają. Najnowsza kampania Fundacji Mama i Tata ma zwrócić uwagę rodziców na problemy ich dzieci.

Kampania rozpoczęła się 15 października br. i potrwa do połowy grudnia. Ma charakter ogólnopolski, jest prowadzona za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych. 30? spot pokazuje, jak negatywy wpływ na dzieci mają awantury i rozwód rodziców; są niczym koszmar z dziecięcych snów. Dzieci marzą o świecie idealnym, z mamą i tatą pod wspólnym dachem.

Celem akcji informacyjnej jest uświadomienie małżonkom przeżywającym kryzys oraz społeczeństwu i osobom decyzyjnym, że rozwód niesie za sobą poważne zagrożenia dla prawidłowego rozwoju dzieci. Dotyczy to zarówno rozwoju psycho-społecznego, jak też emocjonalnego. Dziecko rozwodników często skoncentrowane jest wyłącznie na swoich przeżyciach, poradzeniu sobie z kryzysową sytuacją, przez co brakuje mu siły, energii do zaangażowania w inne dziedziny życia. Jest osamotnione. W obawie przed odrzuceniem rezygnuje z kontaktów z rówieśnikami. Rozwód może mieć też konsekwencje wpływające na funkcjonowanie w dalszym życiu, takie jak: obniżone poczucia własnej wartości, czy problemy z nawiązywaniem relacji. (http://www.mamaitata.org.pl/wiadomosci/kampania-spoleczna-ratuj-rodzine)

O tej kampanii rozmawiałam z Janem Pniewskim w Pierwszym Programie Pierwszego Radia. Link poniżej do archiwizacji tej rozmowy

http://player.polskieradio.pl/?fbclid=IwAR02dz344tN1yxtprGxGgAwfyhOjfD43h6tpUJ5peU63RK3E_-TaElYxuPA